کد خبر: 1228789
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰

گزارش یک اندیشکده امریکایی حاکی از این است که فقط بندر ایلات در اراضی اشغالی از اقدامات ارتش یمن، متحمل زیان ۳ میلیارد دلاری شده است. 
ستاد فرماندهی مرکزی تروریستی امریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد که سه فروند پهپاد یمن را که به سمت دریای سرخ پرتاب شده بودند، رهگیری و منهدم کرده است. چند پهپاد نیز از منطقه تحت کنترل نیرو‌های مسلح یمن به سمت خلیج عدن پرتاب شد، اما گزارشی مبنی بر حمله به کشتی‌ها دریافت نشد. این یکی از تازه‌ترین بیانیه‌های امریکایی‌ها علیه مقاومت بود و این در شرایطی است که گدعون گولبر، مدیر بندر ایلات در سرزمین‌های اشغالی اخیراً گفت: «متأسفانه از اواخر نوامبر تا امروز ما تنها دو الی سه کشتی با محموله فله داشتیم. فراتر از آن، هیچ فعالیتی در بندر ایلات وجود ندارد. باید تأکید کرد که این به دلیل سوءمدیریت یا غیرحرفه‌ای بودن کارگران نیست بلکه دلیل اصلی آن این است که دولت اسرائیل و کشور‌های ائتلاف ثابت کرده‌اند که می‌ترسند و ضعیف و مردد هستند.» وی اعزام نیرو‌های بین‌المللی را در شرایطی که شرکت‌های کشتیرانی به کشور‌های ائتلاف اعتماد ندارند بی‌فایده دانست. 


 شکست دیپلماتیک بزرگ
گزارش اندیشکده امریکایی الشرق‌الاوسط از آمار خسارت وارد شده به اهداف صهیونیست‌ها در بندر ایلات هم وضعیت موجود را تشریح می‌کند: «محاصره‌ای که یمنی‌ها درحال حاضر در دریای سرخ ایجاد کرده‌اند به اقتصاد اسرائیل آسیب وارد کرد و مشکلاتی برای بندر ایلات که به طور اساسی از طریق آن خودرو وارد می‌شود و کود پتاسیم به آسیا و اقیانوس آرام صادر می‌شود به وجود آورد و این بندر به دلیل این امر حدود ۳ میلیارد دلار خسارت دید.» طبق این گزارش، یکی دیگر از چالش‌های بلندمدت پیش روی دشمن صهیونیستی که به طول مدت بحران جاری در دریای سرخ بستگی دارد، اختلال و تعطیلی گسترده در زنجیره واردات جهانی است. در این گزارش تأکید شده است: «برخی شرکت‌های حمل‌ونقل بار‌های خود به مقصد سرزمین‌های اشغالی را در بندر پیرائوس یونان تخلیه می‌کنند و یک شرکت حمل و نقل دیگر که با رژیم صهیونیستی مرتبط است این کالا را به مقصد می‌رساند.» نویسنده آورده است: «واکنش اضطراری اسرائیل به محاصره یمن در دریای سرخ، اتکای بیشتر به یک مسیر کنارگذر زمینی بود؛ خط جدید حمل‌ونقل از دبی و بنادر بحرین و رساندن آن به سرزمین‌های اشغالی از طریق عربستان و اردن که این مسیر قبل از آغاز جنگ غزه راه‌اندازی شد.» در بخش دیگری از این گزارش آمده است: «اسرائیل تلاش کرد محاصره‌ای که یمن ایجاد کرده را «به عنوان یک موضوع جهانی و نه فقط یک مسئله اسرائیلی» معرفی کند، اما این رژیم در حوزه دریای سرخ نیز با شکست‌های دیپلماتیک بزرگی روبه‌رو شده است.»


 شکست پروژه‌های صهیونیست‌ها 
رزمندگان مقاومت لبنان عصر روز شنبه در عملیات نظامی موفق پایگاه نظامی «بیت هلل» و سکو‌های تازه تأسیس گنبد آهنین رژیم صهیونیستی را با چند پهپاد انتحاری هدف قرار دادند. حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای این عملیات را تأیید کرد. در این بیانیه تأکید شد که رزمندگان حزب‌الله، پایگاه نظامی بیت هلل و سکو‌های سامانه گنبد آهنین ارتش اشغالگر را به طور مستقیم هدف قرار دادند و آن را به طور کامل از کار انداختند. شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید دارد که جانفشانی‌های مقاومت پروژه‌های رژیم صهیونیستی در لبنان را نه تنها در این مرحله، بلکه طی سال‌های آینده با شکست مواجه کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار